تعریف دامنه com یا ir

اگر شما در حال مطالعه این مقاله میباشید پس حتما با دامنه com یا ir آشنایی دارید. اما در اینجا لازم است که یک توضیح بسیار کوتاهی درباره این دو دامنه بدیم:

تفاوت دامنه com و ir در چیست؟

در اینجا به چند جنبه از تفاوت های دامنه com و ir میپردازیم که میتوانند در انتخاب صحیح شما جهت خریداری مفید باشند.

گستردگی:

استفاده از دامنه های دات کام به مراتب بیشتر از دامنه دات آی آر بوده و به طور کلی می توان گفت که دامنه com گسترده تر و مناسب تجارت جهانی است، در حالی که دامنه ir مربوط به فضای ملی و ایران است و محدودیت هایی در استفاده از آن وجود دارد.

قیمت:

قیمت دامنه com بالاتر از دامنه ir میباشد. در حال حاضر قیمت دامنه دات آی آر سالانه ۷۹ هزار تومان و پنج ساله ۱۴۹ هزار تومان میباشد در حالی که قیمت دامنه دات کام از طریق شرکت های ایرانی با احتساب مالیت نزدیک به ۶۵۰ هزار تومان سالیانه و به صورت مستقیم بین ۳۰۰ هزار تومان الی ۶۰۰ هزار تومان متغیر است. شما عزیزان میتوانید دامنه دات کام را از سایت من با قیمت ۵۵۰ هزارتومان را از اینجا تهیه نمایید.

سئو:

یکی از دلایل اصلی که کسب و کار شما نیاز به یک وبسایت دارد، مشاهده شدن در موتور های جستوجو و در نتیجه مشتریان و مخاطبان جدید شماست. بنابراین انتخاب دامنه ای که برای سئو مفید تر باشد تقریبا الزامی است. قدرت دامنه دات کام در مقایسه با دامنه دات آی آر بسیار بالاتر بوده و نتایج سئو بسیار بهتری را برای کسب و کار شما رقم میزند.

به همین دلیل تیم سایت من استفاده از هر دامنه ای را به عنوان جایگزین دامنه دات آی آر پیشنهاد میدهد.

اعتماد:

تنها مزیت نسبی که دامنه ir به دامنه های com برای کاربران ایرانی دارد، بحث اعتماد در بین مخاطبان وبسایت میباشد.

به طور کلی به دلیل احراز هویت و سختگیری هایی که روی دامنه دات آی آر صورت میگیرد، میتوان گفت اعتماد سازی بهتری را روی سایت رقم میزند.

به عنوان مثال اگر شما یک وبسایت فروشگاهی تازه تاسیس دارید و از دامنه دات آی آر استفاده میکنید، اعتماد سازی اولیه سریع تری شکل میگیرد.

دامنه com بهتر است یا ir؟

با تمام توضیحات داده شده، اظهار نظرات مختلفی در رابطه با این موضوع مطرح میشود. ولی ما در اینجا نسبت به نیاز شما توضیح میدهیم که کدام یک برای شما بهتر است.

پیشرفت سایت

اگر شما به دنبال رشد کسب و کار خود و نتایج بهتر در گوگل و سایر موتورهای جستوجو هستید، دامنه دات کام

وابسته به سازمان

استفاده از دامنه ir مناسبت هایی مانند وب سایت های دولتی، آموزشی، سازمان ها و شرکت های ایرانی و ملی را نشان می دهد. پس اگر کسب و کار شما یکی از موارد ذکر شده است، دامنه دات آی آر

برندینگ

اگر به دنبال برند سازی کسب و کار خود هستید و میخواهید برند شما دارای هویت بهتر و قویتری باشد، دامنه دات کام

بودجه

اگه بودجه شما خیلی محدود است که تا اختلاف قیمتی ۶۰۰ هزار تومان هم برای شما مهم است، دامنه دات آی آر

نام دامنه مشخص

معمولا دامنه های دات آی آر خالی بسیاری یافت میشود. پس اگر اسم برند شما در دامنه دات کام گرفته شده است و نمیخواهید از کارکتر های غیره مثل -،_ استفاده کنید، دامنه دات آی آر

بین المللی

اگر از الان به فکر بین المللی کردن کسب و کار خود هستید حتی اگر الان امکان این امر وجود ندارد، بهتر است که از ابتدا دامنه ای که توسط بسیاری از کشور ها تحریم و دارای محدودیت است تهیه نکنید.

برنده نهایی بین دامنه com یا ir

بدون شک برنده نهایی انتخاب بین دامنه com یا ir ، دامنه com میباشد

دامنه com یا ir

سخن آخر

تیم سایت من به شدت پیشنهاد میکند که دامنه دات کام را جایگزین دامنه دات آی آر کنید و در صورت نیاز دامنه دات آی آر سایت خود را تهیه کرده و آن را روی وبسایت اصلی خود پارک کنید که در مواقعی نیاز به استفاده از دامنه IR میباشد، پس از وارد کردن آدرس دامنه IR به سایت Com منتقل گردد.

دلیل اصلی این انتخاب، وجود محدودیت های داخلی و همینطور تحریم های خارجی روی دامنه IR و نتیجه بسیار بسیار ضعیف تر نسبت به دامنه دات کام است.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. چنانچه نیاز به مشاوره دارید از این لینک و برای ارتباط با مشاوران ما با این شماره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *