UI سایت

سایت یک معقوله خیلی مهم توی بهحث طراحی سایته. در این مقاله به ۶ نکته کلیدی برای بهتر کردن UI و UX سایت شما اشاره میکنم ولی توی مقالات بعدی هر کدوم از این نکته هارو مفصل توضیح میدم. امیدوارم که این مقاله براتون مفید باشه.

۱- از پالت رنگی درست استفاده کنید.

سایت شما نمایی از چیزی است که میخواید همه دنیا ببینند – و شما میتونید چیزی که مخاطبان سایت شما میبنند رو کنترل کنید. رنگ بندی سایت شما به مخاطبانتون نشون میده که شما چه کاره اید. در یک مقاله جدا درباره اینکه هر رنگ نشونه چیه مفصل صحبت میکنیم.


۲- طراحی یوزر فرندلی

خیلی رو راست بگم، کاربرای سایت شما به جز شما چندین آپشن دیگه هم دارن. پس اگه طراحی سایت شما یوزر فرندلی نباشه خیلی راحت این کاربرا رو از دست میدید. کاری که لازمه انجام بدید اینه که تا حد ممکن سایتتون دسترسی داشته باشه. یعنی مخاطب سایت خیلی راحت به جایی که میخود برسه. مثلا معمولا جایگاه منوی سایت بالا سمت راست یا بالا سمت چپه. اگه منو رو بیارید پایین مخاطب سایت گیج میشه و دیگه زمانی روی سایت شما نمیگذاره.


سایت ریسپانسیو

۳- سایت ریسپانسیو کلید UI سایت شماست

دیگه الان میشه گفت همه با گوشیشون به اینترنت دسترسی دارن. پس سایتتون باید برای یوزر های موبایل سایت بهینه شده باشه که به اصطاح بهش میگن ریسپانسیو بودن سایت یا اگه بخوایم از واژه فارسیش استفاده کنیم میشه واکنشگرا بودن. تا جایی که میشه سایت رو برای گوشی بهینه کنید و اینکه ار انیمیشن های پیشرفته و CSS های خیلی توهم و پیشرفته که روی نسخه دسکتاپ اجرا میکنید رو توی نسخه موبایل محدود کنید که برای بارگذاری سایتتون روی گوشی به مشکل نخورید.


UI مینیمال

۴- طراحی مینیمال

سایت شما باید سریع و راحت باشه. برای اینکار طراحی مینیمال خیلی به شما کمک میکنه. اگه کار کردن با سایت شما سخت باشه، یوزر شما گیج میشه و از سایتتون میره بیرون.همیشه یادتون باشه که یوزر سایت شما به خاطر یک هدفی اومده توی سایت شما و اگه به این هدفش نرسه یا طراحی سایت شما جوری باشه که به هدفش نرسونتش حتما از سایت شما صرف نظر میکنه.


۵- UI سایت لی اوت بندی استاندارد

مخاطبان وبسایت به یک لی اوت استانداردی عادت کردن. مثلا جایگاه بهش تماس با ما در صفحه اصلی در انتهای برگه میاد و مخاطب سایت برای پیدا کردن اطلاعات تماس تا توی منو دنبال برگه تماس با ما میگرده یا اسکرول میکنه و میاد انتهای برگه. شما باید با این استاندارد ها آشنا باشید و به خوبی پیاده سازیشون کنید. درباره این موضوع هم مفصلللل توی مقالات بعدی صحبت میکنیم.


UI سایت

۶- از عکس های مرتبط استفاده کنید

اکثر یوزر های وبسایت میخوان چیزی که دنبالشن رو توی کمترین زمان پیدا کنن. یوزر ها معمولا تنبلن و کل محتوا رو نمیخونن. عکس های مرتبط باعث میشه که محتوایی که یوزر ها دنبالشن رو سریع پیدا کنن. به علاوه اینکه سایتتون هم خیلی قشنگ تر و بهتر میشه

خوب ما اینجا ۶ نکته درباره بهتر کردن UI سایت رو توصیح دادیم. همونطور که گفتم هر کدوم از این ۶ نکته دنیای خودشون رو دارن و نیازه که درباره هر کدوم به صورت جدا صحبت بشه. پس منو توی اینستاگرام دنبال کنید. یا توی وبلاگم درباره چیزی که میخواید بخونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *